Garn; Du store alpakka Fur

Jeg fr litt innfall inni mellom, og skal strikke meg gjennom en garntype i lageret.

N har jeg strikket opp det jeg har av Du store alpakka sin garntype, Alpakka Fur. Det er egentlig ganske deilig garn strikke med. Det strikkes p tykke pinner, s prosjektene gr fort! Jeg har strikket en genser, og en hals fra Du store alpakka, en lue fra Strikkezilla og en vest fra paelas. I tillegg har jeg delt en gratis oppskrift p dukkevest av rester jeg fikk. Den oppskriften finner du her

S forskjellige plagg, med s forskjellige og samtidig like uttrykk. 

Garnet er relativt dyrt, men man fr mye av et nste. Jeg brukte bitte, bitte litt av nste nr to p lue i str 6mnd-2r, som ogs fint kan brukes av frkna p 3,5r. I en vest i str 5-6r brukte man bare 3 nster. Og man kan fint bruke garnet til effekt kant, da gr det jo med enda mindre. S syns det er et fint garn, som man fr i flere fine farger. Det hvite garnet er ikke voldsomt hvitt. Da er Dale sin fur hvitere, s hvis du f.eks skal strikke nisselue, s hadde jeg nok brukt dale sin istedet. 

Alpakka fur bestr av 59% alpakka og 41% merinoull. S ikke noe kunstig sj som er blandet inn. DET liker jeg. P 50gram fr man ca 60meter, og hvis man bruker pinne 8 s fr man ca 11 masker p 10 cm. Men man kan strikke med tynnere pinner ogs! Anbefalt pinnestr er 5-8-

Pr dd fr man garnet i 12 forskjellige farger. 

Her finner du fargene til garnet. 

Har du ikke prvd garnet enda, s ikke nl. Jeg trodde kanskje det skulle vre litt knot strikke med et s pusete garn, men det er ikke noe problem, og man ser tydelig hvor trden til garnet gr. 

#garn #dustorealpakka #houseofyarn #diy #strikk #strikking #hndarbeid #blogg

29, Rakkestad

Min strikkeblogg, med sm glimt fra hverdagen. Flg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!