Jeg rakk samstrikken, og fikk en bonushals i tillegg!

I dag er siste dagen for å legge inn prosjektene for samstrikken til strikketerapi jentene; Kristin og Ingvild. Å i de siste dagene har jeg vært i innspurten på flere prosjekter! Samstrikken er på Ravelry for de som er inne der, og det er masse flotte premier de noen av de som deler fullførte prosjekter. Så i dag må jeg få tatt bilde av de siste plaggene jeg har fått ferdig, så jeg kan legge de inn! For tenk! I morgen er det allerede 1.desember!!!!

Ingen Dikkedare som jeg kjøpte garn til i Lillestrøm har endelig kommet seg videre! Å vet dere hva! Jeg rakk å bli ferdig! Det var jeg nesten litt i tvil om en liten periode. Men da jeg felte av maskene, så hadde jeg faktisk INGEN PROSJEKTER PÅ PINNENE!!! WHAAAAAT!!!

Den er ikke vasket enda, og ble kanskje litt kort. Men jeg hadde den på meg i å går da jeg var en tur på Ski Storsenter. Og det gikk helt greit! Jeg har funnet ut at jeg egentlig har ganske mange bukser med høyt liv. Å da går det fint å bruke genseren. Dessuten så har jeg nettopp lagt opp ella skjørtet mitt, som jeg tenkte å strikke i helgen. Det er jo også høyt i livet. Men jeg tror jeg skal dra litt i genseren etter vask! 

Jeg vurderte et lite sekund om jeg skulle rekke opp ribbekanten å strikke den litt lengre, men jeg står over! Jeg har fått tak i litt mer av tweedytodd garnet, så restene av genseren, skal sammen med restene etter dagnykjolen - få bli et nytt løvlisjal! DET tror jeg blir dødsfint!

Jakka er forresten delvis skam å bruke, men jeg orket ikke strikke en selv, så denne er fra cubus og i ekte akryl (litt ull og alpakka også)

Jeg kommer mer detaljert tilbake med genseren, når jeg får vasket den og ser hvordan jeg syns den er i passformen da.

På vei inn til ski så la jeg opp til Ruth Ribbestrikket hals, fra hipknitshop. Garnet til denne kjøpte jeg i Bergen. Jeg har egentlig trengt en hals, og de jeg har prøvd meg på har ikke blitt helt som jeg vil. Så nå skulle jeg prøve denne da... Men hallo! pinne 10!! Dobbel tråd - 4 nøster gikk fort, så på vei hjem fra ski var halsen ferdig alt! Jeg har til og med brukt den i dag, selv om den ikke har fått festet trådene enda. Da jeg tok den på meg, så ble den som alle andre skjerf - plutselig myyyye videre. Men denne var faktisk smal nok til at dobbel gang rundt halsen ble perfekt! ENDELIG!!! 

Garnpakke til halsen finner du her, og halsen er så god å myk altså! Men bildet ser det ut som at den bare brukes enkel gang, men jeg liker å ha det litt tett oppi halsen! Så skal få montert den ferdig, og vasket den. Så ser jeg hvordan den også blir! Men har virkelig trua! Ikke farget garnet av på fingrene heller! 

Skal sies at jeg begynte med metall pinner jeg hadde liggende - 40 cm! Det var et sant mareritt! Fikk heldigvis kjøpt meg symfonie pinner, dessverre faste, for de var tomme for 10mm. Men det var heldigvis myyye bedre å strikke med. Da gikk jeg for en 60cm, som var helt perfekt! 

Nå skal jeg få tatt litt bilder og oppdatert ravery kontoen min! Legg meg gjerne til som venn der, jeg er frustubbis der også! Samme som på instagram og facebook!

Ha en fin strikkedag!

#strikk #strikking #samstrikk #hals #ingendikkedare #ruthribbestrikkethals #genser #egostrikk #blogg #diy #håndarbeid

29, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!