Jeg rakk samstrikken, og fikk en bonushals i tillegg!

I dag er siste dagen for legge inn prosjektene for samstrikken til strikketerapi jentene; Kristin og Ingvild. i de siste dagene har jeg vrt i innspurten p flere prosjekter! Samstrikken er p Ravelry for de som er inne der, og det er masse flotte premier de noen av de som deler fullfrte prosjekter. S i dag m jeg f tatt bilde av de siste plaggene jeg har ftt ferdig, s jeg kan legge de inn! For tenk! I morgen er det allerede 1.desember!!!!

Ingen Dikkedare som jeg kjpte garn til i Lillestrm har endelig kommet seg videre! vet dere hva! Jeg rakk bli ferdig! Det var jeg nesten litt i tvil om en liten periode. Men da jeg felte av maskene, s hadde jeg faktisk INGEN PROSJEKTER P PINNENE!!! WHAAAAAT!!!

Den er ikke vasket enda, og ble kanskje litt kort. Men jeg hadde den p meg i gr da jeg var en tur p Ski Storsenter. Og det gikk helt greit! Jeg har funnet ut at jeg egentlig har ganske mange bukser med hyt liv. da gr det fint bruke genseren. Dessuten s har jeg nettopp lagt opp ella skjrtet mitt, som jeg tenkte strikke i helgen. Det er jo ogs hyt i livet. Men jeg tror jeg skal dra litt i genseren etter vask! 

Jeg vurderte et lite sekund om jeg skulle rekke opp ribbekanten strikke den litt lengre, men jeg str over! Jeg har ftt tak i litt mer av tweedytodd garnet, s restene av genseren, skal sammen med restene etter dagnykjolen - f bli et nytt lvlisjal! DET tror jeg blir ddsfint!

Jakka er forresten delvis skam bruke, men jeg orket ikke strikke en selv, s denne er fra cubus og i ekte akryl (litt ull og alpakka ogs)

Jeg kommer mer detaljert tilbake med genseren, nr jeg fr vasket den og ser hvordan jeg syns den er i passformen da.

P vei inn til ski s la jeg opp til Ruth Ribbestrikket hals, fra hipknitshop. Garnet til denne kjpte jeg i Bergen. Jeg har egentlig trengt en hals, og de jeg har prvd meg p har ikke blitt helt som jeg vil. S n skulle jeg prve denne da... Men hallo! pinne 10!! Dobbel trd - 4 nster gikk fort, s p vei hjem fra ski var halsen ferdig alt! Jeg har til og med brukt den i dag, selv om den ikke har ftt festet trdene enda. Da jeg tok den p meg, s ble den som alle andre skjerf - plutselig myyyye videre. Men denne var faktisk smal nok til at dobbel gang rundt halsen ble perfekt! ENDELIG!!! 

Garnpakke til halsen finner du her, og halsen er s god myk alts! Men bildet ser det ut som at den bare brukes enkel gang, men jeg liker ha det litt tett oppi halsen! S skal f montert den ferdig, og vasket den. S ser jeg hvordan den ogs blir! Men har virkelig trua! Ikke farget garnet av p fingrene heller! 

Skal sies at jeg begynte med metall pinner jeg hadde liggende - 40 cm! Det var et sant mareritt! Fikk heldigvis kjpt meg symfonie pinner, dessverre faste, for de var tomme for 10mm. Men det var heldigvis myyye bedre strikke med. Da gikk jeg for en 60cm, som var helt perfekt! 

N skal jeg f tatt litt bilder og oppdatert ravery kontoen min! Legg meg gjerne til som venn der, jeg er frustubbis der ogs! Samme som p instagram og facebook!

Ha en fin strikkedag!

#strikk #strikking #samstrikk #hals #ingendikkedare #ruthribbestrikkethals #genser #egostrikk #blogg #diy #hndarbeid

29, Rakkestad

Min strikkeblogg, med sm glimt fra hverdagen. Flg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!