Tovede votter, fra strikkemaskin!

I høst så gikk jeg til et innkjøp av en strikkemaskin! Jeg så for meg flotte kofter i mønsterstrikk, sokker og det som er! Jeg er jo ikke noe glad i å strikke mønster, for jeg får det ikke pent! Så nå skulle jeg få fylt opp garderoben min! 

meeeeeeen, så fikk jeg denne maskinen da! Oh lord, fikk ikke helt dreisen kan du si! Jeg bestemte meg for å ta en ting av gangen og lærte meg forskjellige teknikker. Kjøpe massevis av bøker og hefter, utstyr og prøvde igjen. Nå startet det å komme litt av maskinen, det viser seg det - at selv om det går fort å strikke på maskin, så kan man ikke bare rese av gårde! Da hopper maskene av! Hvem skulle trodd det! hahahahahaha! 

Mitt første prosjekt av pinnene ble et sokkepar til Julie! Så kom det et par votter til meg - før jeg nå har startet på julegave produksjonen! Ei niese og en nevø ønsker seg votter til jul. Og jeg har veldig lyst å få til maskinstrikkede votter!

Disse grønne er ment til nevøen min, og de er såååå deilig å myke! Disse er fra pakken jeg fikk fra Ritohobby.no som jeg skrev om her. Fargen på vottene er 128 kaki og jeg syns de er utrolig fine! 

Disse er til meg, også tror jeg kanskje jeg skal lage et likt par til eldste niesa mi. De er laget i pickles pure wool, farge plomme rester etter dagny kjolen min! :)

Jeg er egentlig ganske fornøyd med vottene, de grønne har jeg tovet ganske godt, men de er nok fortsatt litt store slik at de kan tove seg til å passe hånda til nevøen helt perfekt! De jeg skal ha selv er litt mer lett tovet, bare for å få passformen perfekt! Det eneste jeg ser er at jeg kunne vært flinkere til sammensyingen! Når man strikker med strikkemaskin så strikker man frem og tilbake, og må sy sammen tilslutt. Så her må jeg øve meg litt! Men på tovede votter til barnehage og småskole bruk - så tror jeg ikke det gjør så veldig mye!

Oppskriften på vottene har jeg tilpasset litt selv, men jeg var så heldig å finne ei på instagram som strikker mye på strikkemaskin, og som selger ferdig plagg! I tillegg så lager hun oppskrifter selv. Så jeg spurte pent om jeg kunne kjøpe oppskrift på votter for å strikke til familie, noe jeg fikk lov til. Nå har jeg også fått vite at hun skal begynne og selge oppskriftene sine, så følg med på @litenlykke75 på instagram, hun har også en epla butikk, linken dit finner du her

Ha en fin helg!

StrikkeS

#maskinstrikk #tovavotter #votter #julegave #strikk #strikking #diy #tantestrikk #håndarbeid #hjemmelagdejulegaver

29, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!