Tovede votter, fra strikkemaskin!

I hst s gikk jeg til et innkjp av en strikkemaskin! Jeg s for meg flotte kofter i mnsterstrikk, sokker og det som er! Jeg er jo ikke noe glad i strikke mnster, for jeg fr det ikke pent! S n skulle jeg f fylt opp garderoben min! 

meeeeeeen, s fikk jeg denne maskinen da! Oh lord, fikk ikke helt dreisen kan du si! Jeg bestemte meg for ta en ting av gangen og lrte meg forskjellige teknikker. Kjpe massevis av bker og hefter, utstyr og prvde igjen. N startet det komme litt av maskinen, det viser seg det - at selv om det gr fort strikke p maskin, s kan man ikke bare rese av grde! Da hopper maskene av! Hvem skulle trodd det! hahahahahaha! 

Mitt frste prosjekt av pinnene ble et sokkepar til Julie! S kom det et par votter til meg - fr jeg n har startet p julegave produksjonen! Ei niese og en nev nsker seg votter til jul. Og jeg har veldig lyst f til maskinstrikkede votter!

Disse grnne er ment til neven min, og de er s deilig myke! Disse er fra pakken jeg fikk fra Ritohobby.no som jeg skrev om her. Fargen p vottene er 128 kaki og jeg syns de er utrolig fine! 

Disse er til meg, ogs tror jeg kanskje jeg skal lage et likt par til eldste niesa mi. De er laget i pickles pure wool, farge plomme rester etter dagny kjolen min! :)

Jeg er egentlig ganske fornyd med vottene, de grnne har jeg tovet ganske godt, men de er nok fortsatt litt store slik at de kan tove seg til passe hnda til neven helt perfekt! De jeg skal ha selv er litt mer lett tovet, bare for f passformen perfekt! Det eneste jeg ser er at jeg kunne vrt flinkere til sammensyingen! Nr man strikker med strikkemaskin s strikker man frem og tilbake, og m sy sammen tilslutt. S her m jeg ve meg litt! Men p tovede votter til barnehage og smskole bruk - s tror jeg ikke det gjr s veldig mye!

Oppskriften p vottene har jeg tilpasset litt selv, men jeg var s heldig finne ei p instagram som strikker mye p strikkemaskin, og som selger ferdig plagg! I tillegg s lager hun oppskrifter selv. S jeg spurte pent om jeg kunne kjpe oppskrift p votter for strikke til familie, noe jeg fikk lov til. N har jeg ogs ftt vite at hun skal begynne og selge oppskriftene sine, s flg med p @litenlykke75 p instagram, hun har ogs en epla butikk, linken dit finner du her

Ha en fin helg!

StrikkeS

#maskinstrikk #tovavotter #votter #julegave #strikk #strikking #diy #tantestrikk #hndarbeid #hjemmelagdejulegaver

29, Rakkestad

Min strikkeblogg, med sm glimt fra hverdagen. Flg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!