Rillestrikka jakke

I fjor strikket jeg en rillestrikka jakke til Julie. Jeg gledet meg sånn til å få den ferdig. Men den ble ikke akkurat den peneste eller den med finest passform! Jeg brukte Sandnes Garn sin oppskrift fra hefte 1502. Det er design nr 2, Rillejakke.  Den er jo sååå fin på bildet!! Den skal egentlig strikkes i tynn merinoull, mens jeg har strikket jakken i Mini duett, Som er et utgått garn, men syns det er ganske deilig! Men vil tro at kanskje merinoen hadde trukket seg litt mer sammen. 

Ermene ble aaaaalt for lange, knappene ble rare og ikke super happy i det hele tatt egentlig. Men den har blitt brukt da! Litt... for samvittigheten skyld. 

Jakken passer fortsatt, men jeg lurer på om jeg skal strikke en ny rillejakke. 

StrikkeS

#rillejakke #ferdigstrikk #sandnesgarn #1502 #miniduett #utgåttgarn #barnestrikk

2 kommentarer

matja

22.07.2017 kl.20:22

Den jakken er så fin. Ligger på listen min, men prøver å få ferdig litt annet først. Mye fint her på bloggen din. Ha en fin helg.

-FruStubbis-

22.07.2017 kl.20:25

matja: Takk :) Blir en ny på pinnene her snart også! Men da skal jeg velge en med raglanfelling istedet tror jeg :) Ha en fin helg

28, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!