Min strikkekø!

I dag tenkte jeg å fortelle om mine topp 5 prosjekter som står i køen min på Ravelry. Jeg syns det egentlig er veldig kjekt å bruke ravelry til både oversikt over garn, oppskrifter og ha styring på ting jeg har lyst å strikke. Det er jo så fort gjort å se en ting man har lyst å strikke, men for å glemme den! Men jeg legger det i køen på ravelry og evt legger inn hvilket garn jeg har tenkt til å bruke. Jeg prøver å ha en blanding av prosjekter jeg har veldig lyst på, prosjekter som er praktiske/barnehagestrikk, prosjekter som skal være gaver, prosjekter for å bruke opp restegarn og egostrikk. Altså 5 kategorier som jeg prøver å være flink på å rotere på. Link til oppskrift finner du i overskriftene dersom de ligger på nett. 

Dette er nøstene som skal bli de neste 5 prosjektene jeg skal legge opp. Jeg har jo noen på pinnene allerede, men det er viktig å ha en kø klar ;)

Så dette er da topp 5 pr dags dato.

1. Bobleskjørt fra Surrehue

Jeg skrev jo et innlegg i går om to nøster jeg har fått fra Garnkurven.no, som jeg bestemte meg for å lage bobleskjørtet til Surrehue i! Det gleder jeg meg til å komme i gang med! Hvis du ser innlegget fra i går, her. Så får du også 25% rabatt på alle hennes oppskrifter på ravelry tom 22! Dette skjørtet går da under kategorien noe jeg har veldig lyst å strikke nå.

2. Fransk genser fra Pickles

Denne genseren har jeg tenkt på til Julie en stund, men den er også fin fordi det passer å bruke et hespe jeg har i Pickles Abuelita tjukk merino. Jeg har et nøste i brunt og noen nøster i litt lakse rosa. Så de blir veldig fine sammen! Jeg tror det blir en fin genser nå utover sein sommeren og tidlig høst. Den blir alt for varm til å bruke inne! Her blir restegarn/gammelt garn representert.

3. Gavestrikk

Denne topp 5 sitt gaveprosjekt er en barselgave jeg har tenkt å gi bort iløpet av høsten. Så kan jo ikke si noe om det enda. Men jeg har tenkt til å strikke den i drops big merino, og ta den med på camping tur om et par dager! Det er en oppskrift fra pickles, og er relativt kjappstrikket ;)

4. Juksepolo

Til barnehagen så tenkte jeg å strikke en hals til Julie. Oppskriften er i boken "Strikk enkelt til barn" som er laget av Stina Tiselius, og jeg skal strikke den i sandnes merinoull! Så denne kommer jeg også til å legge ut på barnehagestrikk gruppen jeg er med i på Facebook. Har du planer om å strikke plagg til barnehagen i år, så bli med du også! Direkte link finner du her. Her er da kategorien praktisk/barnehagestrikk. Oppskriften har jeg ikke funnet på nett, heller ikke bilde av halsen. Men det er en enkel hals med perlestrikk. Her er bilde av boken. Direktelink til eksempel på hvor du får kjøpt boka/heftet er her

5. Basic Genser av Katrine Hammer

Endelig egostrikk prosjektet! Denne basic genseren har jeg tenkt å prøve å strikke i Du store alpakka, i en grå blå farge jeg har liggende! Det tror jeg kan bli ganske fint. Mulig jeg må justere maskeantallet litt, men jeg får prøve meg frem! :)

Hva er dine 5 neste PLANLAGTE prosjekter? Det er fult lov at noen andre prosjekter sniker i køen ;) 

Vi StrikkeS

#garn #strikkeliste #ravelry #håndtverk #håndarbeid #diy #dustorealpakka #Bcgarn #sandnesgarn #Pickles #drops 

28, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!