Prosjekt strikke opp alle rester!

Her om dagen ble jeg endelig ferdig med min ingen dikkedarer genser. Jeg skal få lagt ut eget innlegg om den når jeg bare får tatt et litt finere bilde. Men jeg skal sy inn en strikk i halsen på den først også. Men mer om det seinere... Den ble nemlig ikke akkurat som planlagt!

3413618

Etter at jeg var ferdig med genseren, så satt jeg igjen med massevis av garn! Og nå er målet mitt om å bruke opp alt av rester. Så før jeg fortsetter på noe annet, så skal restene strikkes opp. Nøstebarn garnet, som er silkeull, har jeg fått strikket opp. Men de skal jeg komme tilbake til, for de har jeg tenkt å gi i gave iløpet av de neste mnd. Så de er fortsatt litt hemmelig. 

Men jeg strikket jo genseren med to typer garn, og den andre garntypen er Du store alpakka sin dreamline air. Og der hadde jeg igjen over 2 nøster! Men hva lager man egentlig av det!? Valget mitt ble å finne frem noe blå drops alpakka som bare har ligget i skuffen, også strikker jeg riller frem og tilbake og lager et skjerf! Tanken er at den skal ligge dobbelt, og bli så lang at den går to ganger rundt halsen. Også skal jeg sy sammen endene. Tror det blir ganske deilig og mykt! Men nå ser det faktisk ut som at jeg går tom for alpakka før jeg går tom for air, så kan være mulig det blir en lue i tillegg. 

Så nå er det rillestrikk for alle penga! Jeg har en genser jeg har strikket i drops garnet, som mangler å sys sammen. Så bør kanskje få sydd sammen den før jeg strikker opp alt garnet også! Her bare baller det seg på ting som skulle vært gjort! Genseren har tross alt ligget ferdig strikket i over et år! 

jaja... 

SnakkeS!

#blogg #strikking #restegarn #rillestrikk #håndarbeid #strikkemamma #egostrikk #restefest

28, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!