Mine tips og ønsker hos garnkurven

I går kunne du se mitt innlegg om en pakke jeg hadde fått fra Garnkurven.no. Jeg kom selv over garnkurven for ikke lenge siden, og syns ho hadde utrolig mye morsomt og stilig som jeg ikke har sett så mange andre steder. Og ikke minst veldig mye spennende garn! Så nå har jeg gått runden på nettbutikken og satt opp en ønskeliste over ting jeg kunne tenke meg, og en liste på ting jeg allerede har og som jeg syns er super smart!

Garn

Hos garnkurven så syns jeg det er veldig mye spennende garn som jeg ikke har prøvd før!

Som Albireo garnet som er økologisk bomull og bambus. Jeg elsker bambusplaggene til Julie, så dette garnet må rett opp på ønskelisten! Bare se på disse to fargene! Garnet fins også i tykkere variant, da heter det Alnilam

Et annet garn jeg syns er morsomt er Amuri. Det er laget med 75% merino og 25%Possum! Altså pungrotte! Jeg syns det var utrolig morsomt å se dette garnet i en norsk butikk, fordi da jeg var i USA i vinter så kjøpte jeg med en barselgave til Tina Hauglund, Strikkezilla. Og det var nettopp med pungrotte. Hun testet ut garnet og det ble til Fridajakka.  Det var ikke helt samme garnet, men det har samme strikkefasthet! I skrivende stund så er det også 25% på dette garnet! 

Dette bildet er lånt fra instagram kontoen til Strikkezilla. 

Neste på ønskelisten er Cathay Silky Yak! 50% Silke og 50% Yakokse! Så utrolig kult!!! Jeg syns den sand fargede og marineblå var veldig fine i fargen. og ikke minst den som heter blossom. Med 165m pr nøste og 22/10 så kan dette garnet brukes til så mye fint! Tror jeg skal notere det ganske høyt opp på ønskelisten, og lage en hals eller skjerf av noe slag! 

Mayu garnet er neste hespe ut! SE FOR NOEN FARGER!! Dette er også i min favoritt strikkefasthet nemlig 22/10. Det er laget av alpakka, kasjmir og silke! Så luksus! Tenk så deilig genser eller innejakke det kunne blitt til Julie! Eller til meg selv! Eller et sjal! 

Semilla! Dette er garnet jeg fikk prøve av garnkuven. Og som jeg faktisk hadde kjøpt noen nøster av tidligere. Jeg har enda ikke fått prøvd meg, men det virker veldig deilig og mykt! Det er laget av 100% økologisk ull, men jeg som har "stikkende-ull-allergi" har ikke reagert noe på dette! 

Dette var topp 5 garnvalg. Jeg kunne fortsatt en stund til, men tenkte jeg måtte begrense meg litt :) Anbefaler virkelig å gå inn, for det er utrolig mye for enhver smak der. Mye ren ull også. Og mye silke blandinger for dere som har like god sans for luksusgarn som meg :)

Strikkepinner

Som jeg skrev i innlegget i går, så har jeg aldri sett meg tilbake etter å ha kjøpt knitpro utskiftbare pinner. Og jeg har både rosewood settet og cubics. Mappen som du får cubics rundpinnesettet i er forresten helt supert. Mamma har også et sett av utskriftbare Karbonz rundpinnene. Jeg prøvde de engang, og de liker IKKE jeg. Mamma liker de, men jeg irriterte meg over skillet mellom den lille tippen og resten. At garn hang bitte litt igjen der, og jeg ikke fikk flyt i strikkingen min. Så de blir ikke å finne her. 

Kjekt å ha

Dette syns jeg er en av de beste kategoriene. Det er så utrolig mye kult å få tak i. Men kategorien maskemarkører må du bare sjekke ut selv. Ho har så sykt mange kule markører!! 

Under kategorien Kjekt og ha finner man oppbevaring. Her kan man gå bananas! Jeg har klart å velge meg ut EN av hver type, men de er alle veldig fine!

Her er linkene til veskene, begynner øverst til venstre og jobber meg mot høyre

Håndleddsveske med dansende sauer Hvor genial hadde ikke denne vært til å samle alt av små stæsj i! Det som alltid havner på avveie her i huset! Saks, nål, maskemarkører osv.

Stor veske med rever Denne tenker jeg er like genial å bruke en tur på stranda med håndkle og sånt i, som prosjekt pose! Digger revene, og frøkna her hjemme hadde gått banans hvis mora hadde hatt en veske med "mikkel rev"

Xl prosjektpose med kuer Denne står egentlig under prosjektpose med glidlås, men tror det er litt feil :) Ligner veldig på xl prosjektposene i hvertfall! Men uansett, kul er den! Og det er alltid kjekt med en litt større pose til egostrikken, pledd, kanskje hele sett! Og kuene da! Døds kule!

Strikkeveske med elger  Denne er lik den jeg har, bare min er med blomster på. Min er allerede god i bruk, og vil tippe at den er meget praktisk for alle dere som står å strikker! Den er like praktisk for oss som sitter også altså! :)

Handlenett med ugler Her snakker vi jo perfekte posen til barnehagetøyet! Vi har en pose med ullungen på, men den ente i mitt eget lager istedet. Så vi trenger egentlig en ny. Og hvem elsker ikke slike ugler!

Stor prosjektpose med glidlås Denne tror jeg skal få stå øverst på min ønskeliste når det kommer til prosjektposer. Helt utrolig fantastisk kul, og så praktisk med glidlåsen i toppen! Spot on!

Under smarte saker, så finner man virkelig - smarte saker! Rundpinnebeskytter og tuber til strømpepinner har jeg ikke sett veldig mye av før. Mamma fikk et sett med strømpepinner beskytter i en strikkepakke til bursdagen sin, for jeg vet at ho strikker med settpinner fremfor magic loop. Men at det fantes lignende til rundpinner viste jeg ikke. Det skulle jeg hatt, kanskje ikke så mange av pinnene mine hadde brekt da! Og jeg må jo nevne reparasjonssettet, med tre pinner som har heklenål i ene enden, og strikkepinne i andre! Så genialt hvis man har mistet en maske, eller kanskje strikket en liten feil litt ned i prosjektet. 

Dette er da mine favoritt ting fra Garnkurven.no Det fins masse mer der, som utrolig mye forskjellige knapper, garnpakker, ferdigstrikket osv. 

Har du noen favoritter? 

SnakkeS

Alt jeg har skrevet om i dag er min egen mening, så ingen tror noe annet. ;) Og at jeg anbefaler denne nettbutikken er min oppriktige mening. 

#garn #strikk #strikking #reklame #garnkurven #håndarbeid #tipsogtriks #anbefaling

28, Rakkestad

Min strikkeblogg, med små glimt fra hverdagen. Følg med for dagens strikk, ferdige prosjekter og mine favoritter!