Dagens strikk, enkel vest og rilleskjerf

I dag tenkte jeg egentlig å få startet på en teststrikk som jeg har skrevet litt om her :) Men i startet på et prosjekt, spesielt teststrikk og SPESIELT med mønster, så bør hodet være på plass. Det er ikke mitt betente-bihule-snørrete-hode i dag. Så jeg tenkte jeg gjør det enkelt, og strikker ferdig en enkel vest fra pickles i drops air, og montere ferdig en lillebrors romper i samme garn.

Jeg rydder litt i lageret mitt, og har lyst å strikke opp små rester jeg har igjen av forskjellige type garn. Så her hadde jeg litt over 2 nøster med drops air i lys rosa. Først strikket jeg en Lillebrors romper, som er designet av petiteknit. Du kan finne oppskriften til den her
Til min brukte jeg 51gram, og den er en 12-18mnd, men la opp 6-12mnd på pinne 4.

Men i dag er det altså sjarmøretappen på enkel vest fra pickles som står i fokus. Oppskriften på vesten, og evt garnpakke finner du her 

Jeg har strikket mange av denne vesten til Julie, i flere forskjellige typer garn. De er så kjekke å ha utenpå en litt tynn genser sånn i overgangen høst og vår. Enkel å strikke, praktiske og veldig søte! Nå er det så spennende å se om jeg har nok garn eller ikke! Målet er å ha akkurat! :p Men aller helst ikke for lite! I værste fall så har jeg hvit jeg kan avslutte med, eller kanskje bare lage en videre åpning. Vi får se utover dagen!

I kveld skal jeg som jeg fortalte tidligere i dag, til Havnås gamle skole, og der passer det fint å ha med lite Veskeprosjekt - som jeg kaller de enkle prosjektene, som egentlig er dødskjedelige - men fine å ha med ut. Nå for tiden så har jeg et helt enkelt rilleskjerf i rester etter en genser jeg strikket. Helt enkelt, trenger ikke hodet og jeg kan istedet følge med på det som skjer. Men blir utrolig deilig og fint når det blir ferdig!  

Garnet jeg har med med ut, har jeg forresten stort sett alltid i dette tøynettet! Jeg digger det! For jeg er en crazy yarn lady! Dette har jeg kjøpt hos strikkezilla.no, du finner direkte link til dette nettet her. Nå fins det for øyeblikket ikke i liten str, men ho har mange andre kule tekster også! Ta en titt! Jeg bruker ofte tøynettet istedet for veske. For får plass til veske og lippgloss, samt lommebok og det som måtte være i tillegg. Vi har også et som jeg bruker til klærne Julie har i barnehagen! Super praktiske! 

SnakkeS

#strikk #garn #dropsair #wikn #crazyyarnlady #håndarbeid 

28, Rakkestad

Skriver om min hverdag, både foran og baksiden av medaljen. Mamma til ei aktiv frøken født 2014 og gift med en enda mer aktiv mann siden 2013 :) Min hverdag fylt med latter, glede, stavefeil og jojo slanking. :) ta meg for den jeg er, det gjør jeg)